måndag 16 augusti 2010

Plåster och papegojpartiet

Socialdemokraterna har uppenbarligen tappat fotfästet totalt. I sitt valmanifest ägnar man sig hejdlöst åt plåsterpolitik, dvs man föreslår lösningar som bara täcker över problemen men inte motverkar dem. Akutbilar är ett lysande exempel - i stället för att åtgärda det strukturella felet med landsting, felorganiserad sjukvård och sovjetstyrning så rekommenderar man akutbilar som ska åka hem till folk som inte kommer in på akuten...
Det blir inte bättre när Mona Sahlin ska bjuda över de borgerliga genom att garantera att skillnaden i beskattning mellan pensionärer och förvärvsarbetande skall tas bort. När hon tillfrågas i TV-intervjun om hur det ska gå till så vet hon inte utan måste fråga en bisittare för att få veta att det blir genom avdrag, vilket hon då upprepar som en papegoja.
Man får hoppas att valmanskåren inser att socialdemokraterna inte längre utgör ett regeringsfäigt alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar